اقامت کانادا
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

کانادا کشوری مدرن، زیبا، امن و با شرایط رفاهی عالی برای مهاجرت می‌باشد. اما مهاجرت به کانادا چندان راحت نیست برای مهاجرت به کانادا مراحل زیادی وجود دارد که شما باید تمامی آن‌ها را با توجه به قوانین وضع شده طی کنید. طی شدن این مراحل ممکن است ماه‌ها به طول انجامد اما با توجه به امکانات رفاهی مناسب، مهاجرت به این کشور برای خیلی از افراد بسیار ایده‌آل است. در ادامه به توضیح چند روش اخذ ویزا و اقامت کانادا می‌پردازیم.

اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

اخذ اقامت  و پاسپورت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری توسط تیدی پارس فواید بسیاری دارد. این راه بسیاری از افراد را شامل می‌شود که از راه‌های دیگر اخذ اقامت برای آن‌ها سخت است برای مثال افراد مسن یا افرادی که مهارت زبان بالایی ندارند. همچنین در این روش فرد نیاز به ارائه مدرک دانشگاهی ندارد. با این روش افراد خانواده (همسر و فرزندان) فرد نیز می‌توانند اقامت دائم کسب کنند.

دریافت ویزا و اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری از روش‌هایی از جمله ثبت شرکت در کانادا، کارآفرینی، خود اشتغالی و استارتاپ ویزا امکان‌پذیر است. این روش بهترین روش برای صاحبین مشاغل و کارآفرینان است. باید توجه داشت که اول شما باید ابتدا ویزای سرمایه‌گذاری کانادا را اخذ کنید و پس از دو سال حضور در ایالت مورد نظر می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

حداقل میزان سرمایه‌گذاری برای دریافت ویزا 350 هزار دلار کانادا می‌باشد. این هزینه نسبت به کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا و استرالیا روشی مناسب‌تر است. کانادا همچنین برای سرمایه‌گذاری قوانین ساده‌تری دارد و برای شروع کسب و کار با توجه به ثبات بالای بازار کار و ثبات سیاسی مناسب است. مدارک مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در کانادا شامل اسناد که نشان‌دهنده سابقه شما در تجارت و مدیریت است علاوه بر آن مدارک تحصیلی، گذرنامه، گواهی‌های تولد و ازدواج و فرم‌های درخواست مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کاناداست. در ادامه به سه روش اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری به طور مفصل‌تر می‌پردازیم.

اقامت کانادا از طریق خرید ملک

باید این را بدانید که اخذ اقامت و پاسپورت کانادا با خرید خانه به راحتی میسر نیست. یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری است و خرید ملک یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است. اما در بازار ملک و کاندو کانادا نیز قیمت‌ها ثابت نیستند و روند صعودی دارند و از آن‌جا که خریدار غیر مقیم باید حدود 35 درصد مبلغ ملک را همان ابتدا به عنوان پیش‌پرداخت بپردازد شاید این روش برای سرما‌یه‌گذاری مناسب نباشد. برای سرمایه‌گذاری روی ملک تمامی شرایط از جمله ریسک مصادره اموال، شاخص کیفیت نظارتی، نرخ کنترل فساد، شاخص‌های اقتصادی مثل تورم و ... را باید در نظر گرفت.

اگر برای دریافت اقامت از طریق ویزای تحصیلی، کاری و یا سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی اقدام کنید خرید ملک می‌تواند به روند کاری شما کمک کند و سرمایه‌گذاری مناسبی باشد. همچنین باید بدانید دولت کانادا وامی به مبلغ 65 درصد از ارزش ملک را به شما می‌دهد. اما برای خرید ملک و دریافت وام شما باید مبلغ پیش‌پرداخت را به فروشنده بپردازید. قیمت خانه نیز در استان‌های مختلف، نزدیک بودن به مرکز شهر، متراژ و امکانات خانه می‌تواند متفاوت باشد.

اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت در ایالت‌های مختلف کانادا می‌تواند متفاوت باشد. برای مهاجرت و دریافت پاسپورت و اقامت کانادااز طریق ثبت شرکت شما نیاز به بیزنس پلن یا یک طرح تجاری دارید. باید توجه داشت که اتباع خارجی با ثبت شرکت در کانادا به تنهایی صاحب اقامت نخواهند شد. باید بدانید روش دیگری وجود دارد که اگر حداقل 50 درصد از سهام شرکت ثبت شده یا شرکتی که در آن شراکت دارید به نام شما باشد می‌توانید در آن مشغول به کار شده و برای اعضای خانواده اقامت کانادا را کسب کنید.

ثبت شرکت در کانادا به دو صورت فدرالی و ایالتی است. اگر اقدام به ثبت شرکت فدرالی کنید با اینکه هزینه‌های بیشتری دارد اما می‌توانید در تمام ایالت‌ها فعالیت کنید. ثبت ایالتی نیز محدود به محدوده و ایالت خاص می‌شود که قوانین خاص هر ایالت متفاوت است و معمولا دو استان بریتیش کلمبیا و اونتاریو برای سرمایه‌گذاران محبوب‌تر هستند.

انواع ساختار شرکت‌ها در کانادا برای سرمایه‌گذاری متفاوت هستند و شامل سه مورد شرکت‌های مالکیت یگانه (Sole Proprietorship)، شرکت‌های چند مالکیتی یا مشارکتی (Partnership) و شرکت‌های سهامی (Corporation) می‌شوند.

  • شیوه ثبت شرکت مالکیت یگانه بسیار آسان است. اما مالیات بالایی دارد و فردی که شرکت به اسم آن ثبت شده مسئولیت کامل دارد و در صورت ورشکستگی کل دارایی‌اش از دست می‌رود.
  • در شیوه ثبت شرکت مشارکتی دو یا چند نفر با یکدیگر شریک می‌شوند. این روش پیچیده‌تر از روش قبل است اما به دلیل مشارکت چندین نفر ضرر شرکت شامل حال فقط یک نفر نخواهد شد.
  • روش شرکت سهامی به این صورت است که شرکت ثبت شده به عنوان یک شخصیت حقوقی در نظر گرفته می‌شود.

همان‌گونه که اشاره شد ثبت شرکت یا خرید تجارت به تنهایی منجز به اخذ اقامت کانادا نشده و شما برای دریافت اقامت نیاز به بیزنس پلن و برنامه‌ریزی مناسبی دارید که منجر به موفقیت شما در آینده و در نهایت به اقامت دائم شود.

اقامت کانادا از طریق ویزای استارتاپ کانادا

دریافت اقامت کانادا از طریق ویزای استارتاپ یکی از روش‌های بسیار خوب برای مهاجرت به کاناداست. اگر فردی خلاق هستید که دوست دارید ایده استارتاپ خود را با حمایت مناسب و در کشور دیگری پیاده کنید کانادا انتخاب خوبی برای شماست. باید توجه داشته باشید که ایده شما باید به حدی مناسب باشد که پس از ارائه آن به سازمان‌هایی که برای دریافت حمایت مالی به آنها معرف می‌شوید مورد تایید قرار گیرد. می‌توان گفت ایده‌ای مناسب است که به شرایط اقتصادی کشور کمک کند، مشکلاتی را حل کند، امکان پیشرفت در آینده را داشته باشد و ...

برای اقدام به دریافت ویزای استارتاپ کانادا باید یک سری شرایط کلی داشته باشید:

  1. بلد بودن زبان انگلیسی و یا فرانسوی در حد CLB5
  2. داشتن سرمایه برای گذراندن زندگی (حمایت مالی استارتاپ فقط برای پروژه شماست)
  3. ایده استارتاپ مناسب

تنها داشتن ایده مناسب و مورد تایید، برای گرفتن ویزای استارتاپ کافی نیست. در ادامه شما باید در شرکت استارتاپ خود فعالیت داشته باشید و آن را مدیریت کنید. زمانی که ایده شما مورد تایید سازمان قرار گرفت به شما نامه پشتیبانی داده می‌شود. این نامه بسیار مهم است و شما حتما باید آن را برای دریافت ویزا همراه با مدارک دیگر خود ارائه دهید.

دریافت این ویزا مزایا و معایب خاص خود را دارد برای مثال شما می‌توانید برای حداکثر پنج نفر از اعضای خانواده خود ویزا دریافت کنید. فرزندان شما امکان تحصیل در کانادا را کسب می‌کنند. از معایب آن می‌توان به طولانی بودن مراحل اداری و داشتن مدرک زبان معتبر اشاره کرد.

سخن آخر اقامت کانادا

دریافت اقامت کانادا کار حقوقی و تخصصی است و شما برای طی کردن مراحل دریافت اقامت به کمک وکلای مجرب نیاز دارید. نظر خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.





:: برچسب‌ها: اقامت کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: