معرفی 9 نهال بادام مناسب جهت کاشت در باغ شما
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

کاشت نهال بادام

دستورالعمل کاشت نهال و درخت بادام:
بادام یک محصول محبوب و با کیفیت است. در انواع آجیل های شور و شیرین به صورت خام یا شور استفاده می شود. بادام نیز در بسیاری از غذاها نقش مهمی دارد. همه اینها باعث شده است که پرورش دهندگان توجه ویژه ای به این محصول داشته باشند.

همه این موارد و تقاضا ها موضوعی است  که باعث ایجاد متقاضیان زیاد شده است. از یک سو در کشت نهال یا بذر بادام، داشتن اطلاعات کافی و رعایت قوانین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین منظور تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی قوانین پرورش درخت بادام بپردازیم. بنابراین اگر به فکر کاشت این گیاه معروف با طعمی لذیذ هستید، دست از کار نکشید.

همچنین در این مقاله قصد داریم 10 نوع از انواع نهال بادام را به شما معرفی کنیم، همچنین نهالستان های معتبری که به فروش این نهال ها مشغول هستند را نیز معرفی میکنیم.

آشنایی با کشت نهال بادام:
درخت بادام نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز بسیار محبوب است. می توان گفت آمریکا و اسپانیا بزرگترین تولیدکنندگان این محصول هستند. البته کشت بادام در کشور ما ایران بسیار رایج است. دانه های درخت بادام دارای دو پوسته هستند.
پوسته بیرونی آن که در فصل بهار رشد می کند و بازار مدرن آن را در اختیار می گیرد و همچنین پوسته داخلی آن که در داخل کاملاً سفت است. دانه های بادام یا دانه ها در پوسته سخت خود قرار می گیرند. برای کشت نهال بادام؛ باید در نظر داشته باشید که ارتفاع درخت باید 5 تا 10 متر باشد. اگر بخواهیم عرض یا قطر آن را ببینیم باید بگوییم که قطر این درخت می تواند بیش از 40 سانتی متر باشد.

نحوه پرورش نهال بادام:
همانطور که قبلا ذکر شد، بادام نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورها یک محصول محبوب است. بنابراین می توان روش های مختلف کشت را در نظر گرفت. در هر صورت، هر روشی که برای کشت بادام انتخاب شود. تمام شرایط لازم که در ادامه به آنها می پردازیم باید رعایت شود تا در نهایت برداشت خوبی داشته باشیم. پرورش درخت بادام در سراسر جهان به روش های مختلف از جمله:.

  1. تکثیر توسط بذر،
  2. تکثیر به‌ وسیله پیوند،
  3. و همچنین کاشت نهال بادام، صورت می‌گیرد.

انواع نهال بادام

نهال بادام دارای ارقام مختلفی است که هرکدام دارای مشخصات و ویژگی های خاص خود هستند. این ارقام با توجه به مناطق مختلف بازدهی مناسب نسبت به همان منطقه را دارند. که انواع آنها عباتند از:

نهال بادام سفید

نهال بادام سفید که با نام های نهال بادام محب و نهال بادام محبعلی نیز شناخته می شود یک از انواع نهال بادام پوست کاغذی می باشد. این نهال به طور عمده در استان های کردستان و چهارمحال بختیاری کاشت می شود. البته به دلیل سازگاری بسیاری عالی نهال بادام سفید با شرایط اقلیمی چهارمحال بختیاری، بهترین نوع این نهال در این منطقه تولید می شود. البته در سایر نقاط کشور نیز این نهال امکان کشت دارد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-بادام/نهال-بادام-سفید/

نهال بادام منقا

نهال بادام منقا یکی از انواع تجاری و پر سود انواع نهال بادام می باشد. منشا این نهال منطقه آسیای شرقی است ولی به دلیل محبوبیت بالایی که در میان باغداران دارد، در اکثر مناطق ایران نیز کاشت می شود. محصول این نهال را به دو صورت چاقاله بادام و بادام درختی می توان برداشت کرد که هر دو سوددهی عالی دارند.

https://akinnahal.com/shop/نهال-بادام/نهال-بادام-منقا/

نهال بادام ربیع

نهال بادام ربیع یکی از انواع نهال بادام بومی ایران می باشد و منشا اصلی آن شهرکرد است. این نهال به دلیل بازدهی بالا یکی از ارقام نهال بادام تجاری و پرسود می باشد. مقاومت این نهال در برابر خشکی و کم آبی از دلایل اصلی محبوبیت این نهال بادام می باشد زیرا امکان کشت دیمی این نهال وجود دارد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-بادام/نهال-بادام-ربیع/

نهال بادام شکوفه

نهال بادام شکوفه از انواع نهال بادام فرانسوی می باشد. اما در ایران نیز در مناطق بسیار به خصوص میاندوآب و آذر شهر کاشت می شود. ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان بادام شکوفه در دنیا می باشد. این نهال یکی به دلیلی بازدهی بالا و مقاومت در برابر سرمای بهاره، یک نهال کاملا محبوب در بین باغداران به شمار می رود.

https://akinnahal.com/shop/نهال-بادام/نهال-بادام-شکوفه/

نهال بادام فرانیس

نهال بادام فرانیس یکی از انواع نهال بادام تجاری می باشد که دارای بازدهی بالایی است. این نهال که ریشه فرانسوی دارد، در بیشتر مناطق ایران کشت می شود. به دلیل بالا بودن میزان برداشت محصول و مقاومت بالای این نهال در برابر سرمای بهاره، یک نهال پرسود و محبوب در بین باغداران به شمار می رود

https://akinnahal.com/shop/نهال-بادام/نهال-بادام-فرانیس/

نهال بادام مامایی

نهال بادام مامایی که می توان گفت بهترین و گران ترین نوع بادام را دارد. بیش از 57 درصد از زمین های زیر کشت بادام مربوط به این نهال می باشد. زیرا این نهال بادام دارای محصولاتی با درصد مغز بالا، شرین و خوش طعم می باشد و میزان بازدهی بالایی دارد. بهترین نوع این بادام ها به کشورهای دیگر به خصوص هندوستان صادر می شود.

https://akinnahal.com/shop/نهال-بادام/نهال-بادام-مامایی/

نهال بادام سنگی

نهال بادام سنگی که بی شک می توان گفت یکی از بهترین نهال های بادام می باشد. این نهال علاوه براین که دارای میزان بازدهی بالا می باشد، مقاومت بالایی نیز در برابر شرایط سخت از خود نشان می دهد. همانند نامش در شرایط پیچیده و نامعمول تحمل بالایی دارد و به رشد خود ادامه می دهد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-بادام/نهال-بادام-سنگی/

نهال بادام کاغذی

نهال بادام کاغذی که گاهی به آن نهال بادام پوست کاغذی نیز گفته می شود یکی از انواع محبوب و شناخته شده در بیان باغداران می باشد. بادام کاغذی که اصلی ترین ویژگی آن داشتن پوست چوبی بسیار نازک می باشد، در میان مردم نیز شناخته شده و محبوب است و به دلیل طعم و خواص بی شماری که دارد، فروش بالایی دارد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-بادام/نهال-بادام-کاغذی/

نهال بادام دیرگل آذر

نهال بادام دیرگل آذر یکی از انواع نهال بادام تجاری و پربازده می باشد. منشا این نهال بادام فرانسه می باشد و حاصل پیوند نهال بادام ایتالیایی و بادام فرانسوی است. البته به دلیل میزان باردهی بالا و رشد قوی این درخت محبوبیت جهانی پیدا کردو چندین سال است که این نهال در ایران و به خصوص آذر شهر کشت فراوانی دارد.

https://akinnahal.com/shop/نهال-بادام/نهال-بادام-دیرگل-آذر/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





:: برچسب‌ها: نهال ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: